Хэрхэн, ямар арга замаар сонгогчдынхоо өмнө бурхан мэт шүтэгдэж буянтан мэт аашлахаа тэд мэддэг болсны жишээ олон байна. Хаан болохын тулд халамжийн бодлого хэрэгжүүлнэ. Ингэхдээ мөнгөнд дургүй хэн байх билээ гэх монголчуудын дунд түгээмэл болчихсон технологийг өчиггүй дагаж байна. Өөрөөр хэлбэл, хаан суудлын эрх олгогчид буюу халамжид алгаа тосдог монголчуудын сул талыг тэд тас базна.
Халамж нэгэнтээ сонгуулийн сонгодог технологи болчихсон юм бол үүнийг арилгах ямар ч аргагүй нь даанч үнэн. Гэхдээ сонгогчдоо халамжлахад учир бий.
"Бэлэн мөнгө, гурил, будаа, бидон сав тараасан хэнийг ч сонгохгүй байя” гэх мессэж эрх баригч намуудын идэж уусан гэх, албан тушаал наймаалцсан гэх, томоохон орд газар зарсан, үрсэн, лиценз, худалдсан, тендер булхайцуулсан асуудал босох бүрт хонх мэт жингэнэдэг. Гэвч нэдэр дээрээ халамж гэх хөх инээд хүргэм багахан шоунд нийтээрээ цадаж алгаа тосоод авчихдаг. Дээр хэлсэнчлэн гуя дагаж хүзүү гэгчээр саналыг нь авах арга, ажиллагаа далд хэлбэрээр сонгогчдын гэрт нэгэнт орчихсон өнөөх жаал зугаахан халамжтай нь хамт бонус болон дагалддаг нь гунигтай. Ийм л өнгө 2020 онд ч парламентыг бүрдүүлэх нь тодорхой болчихлоо.
ГИШҮҮД ТОЙРГОО ХАЛАМЖЛААД ХЭДИЙН ЭХЭЛСЭН
УИХ-ын гишүүн С.Бямбацогт, Б.Пүрэвдорж, Ж.Энхбаяр, Д.Амарбаясгалан, М.Билэгт, Б.Чойжилсүрэн, Г.Занданшатар, Н.Цэрэнбат, М.Оюунчимэг, Н.Учрал гэх мэтээр үргэлжилнэ. Хамгийн гоё нь тойрог услах арга, халамж хавтгайруулах арга улам бүр нарийсаж байгаа нь сонин. Тухайлбал, Хэнтийн Батноров сумын Бэрх тосгонд Монголын далд уурхайн музей, сургалт, судалгаа аялал жуулчлалын төв барихад таван тэрбумыг төсөвлөсөн байна. Гэтэл энэ нь Л.Оюун-Эрдэнэ сайдын тойрог. Мөн Архангайн сумдын оюутнуудад зориулан дотуур байр барихад зургаан тэрбумыг төсөвлөжээ. Энэ Ж.Мөнхбат, Ё.Баатарбилэг нарын тойргоо услах арга байх жишээтэй. Харин МАХН үнэгүй байр өгнө хэмээн томорсон. Хэт итгэл үнэмшилгүй ийм халамж хэрхэн өр болж эдийн засгийг хөөсрүүлж, барилгын үнэд хэрхэн нөлөөлж дуусдаг болохыг та бид мэдэх учраас энэ яриа газар аваагүй нам жим болсон. Халамжийн хамгийн трэнд болсон 10 кг будаа, гурил, ахмадуудад зориулдаг 20, 50, 100 мянган төгрөгийн хадгаламж нээх арга, багш, оюутнуудын дунд өндөр төсөвтэй тэтгэлэг зарлах, тойргийнхныхоо тоглох хүсэл дээр тоглосон элдэв тэмцээн уралдаан зохион байгуулах, жалга довоор нь шилдэг болгож зарлах, битон сав тараах өөрийн хөрөг зураг бүхий элдэв хоолны сав, данх тараах нь 2020 оны сонгуулийн сурталчилгааны брэнд байхаасаа нэгэнт өнгөрсөн билээ.
Эх сурвалж: "Үндэсний шуудан" сонин